از هل سبز اعلا کیلویی به جای اسپری تنفسی استفاده کنید!!!

هل یکی از قدیمی ترین و پرمصرف ترین ادویه جات در جهان است.

طعم و خواص سلامتی هل سبز اعلا کیلویی به این معنی است که از آن هم در آشپزی و هم در طب طبیعی استفاده می شود.

چرا ارزش رسیدن به هل را دارد؟ افزودن آن به چه چیزی بهتر است و چه کسانی باید به اثرات مفید آن بر سلامتی علاقه خاصی داشته باشند؟

هل مالابار (لاتین Elettaria cardamomum) گیاهی از خانواده زنجبیل (Zingiberaceae) است که از جنوب هند می آید.

در جنگل های انبوه استوایی آنجا به صورت وحشی رشد می کند، امروزه در سایر نقاط آسیا نیز کشت می شود، به عنوان مثال در سریلانکا، چین و شبه جزیره هندوچین – و همچنین در آمریکای مرکزی و تانزانیا، جایی که به لطف شرایط آب و هوایی مطلوب (دمای بالا و بارندگی شدید) با موفقیت طبیعی شد.

از کشت هل ملابر است که با کیفیت ترین ادویه هل به دست می آید. با این حال، گونه های کم ارزش هل مانند هل میسور و همچنین هل نپالی و جاوه ای نیز برای مصارف مفید کشت می شوند.

هل

با این حال، در مقایسه با هل مالابار، انواع دیگر حاوی سینئول و لیمونن بسیار کمتری هستند – موادی که مسئول عطر تند و تند هل هستند.

آیا می دانستید که یکی از گران ترین ادویه های دنیا – بعد از زعفران و وانیل – هل است؟ قیمت هر کیلوگرم این ادویه از 50 تا 300 PLN در هر کیلوگرم متغیر است که بستگی به محل کشت و کیفیت بذرهای به دست آمده و همچنین شکل فروش دارد.

ارزانترین هل آسیاب شده است. قیمت هل در غلاف بسیار بالاتر است.

هل مالابار چگونه پرورش می یابد؟ گیاهی است علفی که ارتفاع آن معمولاً به ۲ تا ۵ متر می رسد.

با توجه به اندازه بزرگ گیاه، نهال روی مزارع تقریباً هر 3 متر کاشته می شود، هل از یک ریزوم پیازی بزرگ رشد می کند و خوشه های مستطیلی و نیزه ای شکل به طول حدود 70 سانتی متر و عرض 8 سانتی متر را تشکیل می دهد.