راننده کامیون حمل روغن موتور zado توسط فرد ناشناسی به قتل رسید!!!

روغنی را انتخاب کنید که ویسکوزیته مشخص شده در دفترچه راهنما را داشته باشد و دارای استاندارد کیفیت مورد نیاز در آن باشد.

سپس می توانیم مطمئن شویم که روغن را به درستی انتخاب کرده ایم.

زمانی که سازنده خودروی ما استانداردهای خود را مشخص نمی کند، اما بر روی مشخصات API یا ACEA تکیه می کند، انتخاب روغن شارژی آسان تر است، که طبق آن تقریباً همه روغن ها طبقه بندی می شوند.

برای چه موتورهایی از مصنوعی، نیمه مصنوعی، معدنی استفاده می کنیم، در میان مواد مصنوعی، ما 5W-30 یا 5W-40، و مواد معدنی 15W-40، 20W-40، 15W-50 داریم.

آنها همانطور که من می فهمم کلاس متفاوتی از ویسکوزیته دارند، اما برای کدام موتورها 15W-40 و برای کدام 15W-50 توصیه می شود؟ آیا فرقی می کند و فقط مواد معدنی کافی نیست؟

تفاوت در ویسکوزیته و روغن موتور zado بسیار قابل توجه است، هر چه طراحی موتور جدیدتر باشد، روغن های مدرن تری استفاده می شود و تفاوت های بیشتری در خود روغن ها وجود دارد.

روغن

انتخاب صحیح روغن همان روغنی است که الزامات سازنده خودرو را برآورده می کند – این مهمترین چیز است.

موتورهای LPG – در اینجا مصنوعی، نیمه مصنوعی و معدنی هستند؟ تفاوت روغن های LPG با روغن های معمولی چیست؟

موتوری که با LPG کار می کند، خواص روغن را از بین می برد، به همین دلیل در صورت نصب LPG توصیه می شود از روغن کوتاهتر در حدود 25 درصد استفاده کنیم.

دلیل آن تخلیه سریعتر بسته مواد افزودنی روغن موتور است، به عنوان مثال به دلیل وجود گوگرد (مطابق با استاندارد PN-EN 589، حداکثر میزان گوگرد در LPG 50 میلی گرم بر کیلوگرم است، مطابق با PN-EN 590، حداکثر میزان گوگرد در سوخت دیزل 10 میلی گرم بر کیلوگرم است، در مطابق با استاندارد PN-EN 228، حداکثر میزان گوگرد در بنزین بدون سرب 10 میلی گرم بر کیلوگرم) و دمای عملیاتی بالاتر است.

بر اساس استانداردها، گوگرد در LPG حتی 5 برابر بیشتر از بنزین یا گازوئیل بدون سرب است و این بر سرعت مصرف روغن موتور تأثیر می گذارد.

روغن مورد استفاده در موتوری که با LPG کار می کند باید تمام الزامات سازنده را برای کار با بنزین بدون سرب برآورده کند (اگر شرایط خاصی برای کار با LPG وجود نداشته باشد)، اما طول عمر آن باید در مقایسه با کارکرد معمولی بدون نیاز به استفاده از گاز طبیعی حدود 25 درصد کاهش یابد.

آیا برای گازوئیل باید از روغن های متفاوتی نسبت به بنزین استفاده کرد؟ استانداردهای کیفیت برای موتورهای بنزینی و دیزلی به طور قابل توجهی متفاوت است، در حالی که روغن موتور در اکثریت قریب به اتفاق هر دو را برآورده می کند.

به لطف چنین تطبیق پذیری، در حال حاضر یافتن روغنی که منحصراً به موتورهای دیزلی یا منحصراً برای موتورهای بنزینی اختصاص داده شده است دشوار است.

در حال حاضر تفاوت های بسیار بیشتری در روغن ها به دلیل طراحی موتورها و لوازم جانبی قابل مشاهده است.