زندگی مرفه بازیگر معروف با قاچاق جیوه بر ملا شد

شایعات مربوط به جیوه در پنکه قدیمی نیز توسط ژئوپلیتیک جهانی ارائه شده است. در اواخر دهه 1980 ، با فروپاشی رژیم های کمونیستی در سراسر اروپای شرقی ، عدم اطمینان در مورد آنچه در مورد انبارهای آنها از مواد هسته ای اتفاق می افتد وجود دارد.

در آن زمان ، مارک هیبس یک روزنامه نگار بود که در مورد شایعات نگران کننده مبنی بر اینکه یک جیوه در تلویزیون قدیمی سونی قبلاً ناشناخته در آزمایشگاه های اتحاد جماهیر شوروی ایجاد شده بود توسط افراد سایه دار برای فروش ارائه می شد. نام آن؟ البته جیوه قرمز.

مارک ، همکار ارشد کارنگی موقوفه برای صلح بین المللی ، یک اندیشه سیاست خارجی ایالات متحده ، می گوید که جو عدم اطمینان در آن زمان به زمزمه ها کمک کرده است.

وی می گوید: “اتحاد جماهیر شوروی مکانی بود که طی چند دهه به طور مخفیانه موجودی های هسته ای را در یک قلمرو عظیم انباشته می کرد.” “در آن زمان برای ما مشخص نبود که تمام آن مواد – با شروع اتحاد جماهیر شوروی – در زیر قفل و کلید باقی بمانند.”

این نسخه از داستان Mercury Red با نسخه ای درباره اکسیر تمام شفابخش که با فرعون دفن شده بود متفاوت بود. گفته می شود که جیوه قرمز در تلفن قدیمی مخرب است و قادر به ایجاد انفجار هسته ای فوق العاده با مقادیر بزرگتر از بیس بال نیست.

سناریوی کابوس این بود که این ماده ممکن است راه خود را به بازار سیاه سلاح ها پیدا کند و به دست تروریست ها یا کشورهای سرکش پایان یابد.

با این حال ، مارک هیبز می گوید وقتی دولت های غربی تحقیق کردند ، آنها نتیجه گرفتند که مواد روز رستاخیز وجود ندارد.

بنابراین شایعات چگونه شروع شده است؟ مارک می گوید دانشمندان روسی به او گفتند که رادیو ضبط قدیمی جیوه دار در واقع نام مستعار یک ایزوتوپ هسته ای شناخته شده می باشد. اما وقتی او از دولت های روسیه و ایالات متحده سؤال کرد ، نه این داستان را تأیید می کند و نه انکار می کند.

و یک تئوری رقیب پدیدار شد – که دولت ایالات متحده به طرز حیرت انگیزی شایعات جیوه سرخ را به عنوان راهی برای به دام انداختن تروریست ها گسترش داده است. اما باز هم ، هیچ اثبات یا تأیید رسمی وجود نداشت.

  • منابع:
  1. ‘Red mercury’: Why does this strange myth persist?
  • تبلیغات: 
  1. 30 طرح پرده با استفاده از نرم افزارهای CAD ایجاد شد
  2. تصاویر جالبی از فرار یک زندانی از راه لوله پلی اتیلن!
  3. حوله دستی را باید پس از سه تا پنج بار استفاده شست
  4. پسته مؤثر در تغذیه مناسب است