فواید روغن آفتابگردان برای ترک پوستی

روغن آفتابگردان یک چربی گیاهی با قدرت درمانی و مرطوب کنندگی بالا است، خواصی که در درمان ترک های پوستی بسیار مفید است. حتی در میان زنان باردار که از روغن آفتابگردان برای جلوگیری از ترک های پوستی در دوران بارداری استفاده می کنند، بسیار محبوب است.

ترک‌های پوستی فقط برای زنان باردار مشکل ساز نیستند، بلکه می‌توانند مردان را نیز درگیر کنند.

آنها می توانند به دلیل تغییرات ناگهانی در وزن بدن (اثر آکاردئون) و در جهش های رایج نوجوانی روی پوست ظاهر شوند. این تغییرات بدن شامل کشش پوست است که باعث از هم گسیختگی الیاف خارجی ترین لایه آن می شود.

علائم کشش معمولا روی باسن، ران، سینه‌ها، شکم و زانوها ظاهر می‌شوند، مکان‌هایی که پوست بیشتر از کشش رنج می‌برد و آثار ناخواسته و ترسناکی بر جای می‌گذارد.

روغن آفتابگردان هم برای آن علائم کششی تازه ایجاد شده که هنوز قرمز هستند و هم برای آنهایی که رنگ مایل به ارغوانی بیشتری دارند و هم برای موارد سفید کار می کند.

ببینید چرا روغن آفتابگردان برای درمان و پیشگیری از ترک‌های پوستی کار می‌کند و چگونه از آن استفاده کنید که خرید سویا همانند آفتابگردان مفید است.

روغن آفتابگردان: چرا برای علائم کشش مفید است؟

روغن آفتابگردان چربی استخراج شده از دانه های گیاه است، بنابراین به طور طبیعی حاوی آنتی اکسیدان های زیادی است. این مواد با رادیکال های آزاد که مسئول آسیب به سلول ها و بافت های بدن ما هستند مبارزه می کنند.

به همین دلیل، آنها به پیشگیری از بیماری هایی مانند سرطان و پیری زودرس پوست ما کمک می کنند.

آفتابگردان در جدول

در میان آنتی اکسیدان های موجود در روغن، ویتامین E خودنمایی می کند، استفاده موضعی از این ویتامین فواید زیادی برای پوست به همراه دارد که از ظرفیت آبرسانی بالای آن شروع می شود که تمرکز اصلی درمان و پیشگیری از ترک های پوستی است.

حتی خارش پوست ناشی از علائم کشش صورتی یا قرمز را می توان با استفاده موضعی از روغن آفتابگردان تسکین داد.

اما، ویتامین E همچنین به دلیل خواص ضد باکتریایی آن شناخته شده است، زیرا یک متحد خوب در درمان آکنه و سایر انواع التهابات پوستی است.

با بازگشت به خاصیت مرطوب کنندگی، ترکیب ویتامین E با امگا 6 و 9 که در روغن آفتابگردان نیز وجود دارد، یک لایه نرم کننده روی پوست ایجاد می کند که از هدر رفتن آب به محیط جلوگیری می کند و خاصیت ارتجاعی آن را افزایش می دهد و روغن زیتون رویال اصلی همانند آن عمل می کند.

به این ترتیب روغن آفتابگردان از پوسته پوسته شدن و شکستن بافت پوست جلوگیری می کند. در نتیجه روغن آفتابگردان از ظهور علائم کشش جدید جلوگیری می کند و ظاهر سفید را بهبود می بخشد و از افزایش اندازه آنها جلوگیری می کند.