فواید روغن سویا برای مو

روغن سویا برای استفاده در آشپزخانه شناخته شده است، اما می توان از آن برای موهای شما نیز استفاده کرد. این روغن بسیار متنوع است و آن را به یک مکمل عالی برای هر روتین زیبایی تبدیل می کند. عطر بسیار مطبوعی دارد علاوه بر این که محصولی راحت و بسیار مقرون به صرفه است. شما می توانید روغن سویا را در بازار محلی پیدا کنید، معمولاً با قیمت کمتر از 20 دلار و در برخی موارد کمتر از 10 دلار. این روغن بسیار غنی است، بنابراین مقدار کمی از آن کافی است.

هیدراتاسیون

هیدراتاسیون یکی از مزایای اصلی روغن سویا است. موهای خشک تشنه رطوبت هستند، بنابراین روغن ها به عمق کوتیکول مو نفوذ می کنند. می توان از آن به عنوان یک درمان آبرسان عمیق یک یا دو بار در هفته استفاده کرد. موهای شما هیدراته تر می شود و راحت تر شانه می شوند. روغن های امگا 3 و سایر روغن های موجود در این غذا نیز موهای شما را چرب می کند. فقط 1/2 فنجان روغن سویا را به موهای خشک بمالید، بگذارید 30 دقیقه بماند، آبکشی کنید و کارتان تمام است!

تغذیه

روغن سویا نیز بسیار مغذی است زیرا حاوی ویتامین ها و سایر مواد مغذی است. لیپیدهای سویا به نفوذ مواد مغذی آنها به عمق مو کمک می کنند. با تغذیه از روغن، رشته های سوء تغذیه نرم تر می شوند. زمانی که موهای شما نرم و هیدراته باشند، مدیریت و شانه کردن آنها راحت تر خواهد بود. موهای خشک به راحتی می شکنند و می توانند وز شوند. بنابراین تغذیه و هیدراته نگه داشتن آن بسیار مهم است که خرید سویا بسیار مفید است.

قدرت

خواص لوبیای سویا بیشتر از کمک به مرطوب نگه داشتن مو است. هنگام استفاده از روغن سویا، به مرور زمان متوجه تقویت موهایتان نیز خواهید شد. سویا متراکم و سرشار از پروتئین است.

سویا غیر تراریخته

مو از پروتئین ساخته شده است و پروتئین های اضافی مصرف شده در رژیم غذایی به استحکام و دوام موهای شما کمک می کند. البته، شما فقط نتایج ثابتی خواهید گرفت، بنابراین حتماً از روغن روی موهای خود استفاده کنید و رژیم غذایی سالم داشته باشید. روغن سویا ارگانیک بهترین است زیرا حاوی هیچ گونه آفت کش یا سایر مواد شیمیایی نیست که خرید سویا اجیلی همانند روغن آن اهمیت دارد.

مصارف خانگی
روغن سویا نیز می تواند یک وسیله مفید برای خانه باشد. استفاده از روغن روی تابه های فولادی ضد زنگ به جلوگیری از خراش یا لکه کمک می کند و به عنوان یک حالت دهنده طبیعی برای فلز عمل می کند. این روغن با کمی سرکه و آب مرکبات می تواند جایگزین پولیش مبلمان چوبی شود. اگر زیپ گیر کرده اید، فقط برای حرکت دادن آن، روغن بزنید. افزودن یک قاشق چای خوری روغن سویا به غذای گربه می تواند به حفظ کت های براق و جلوگیری از گلوله های مو کمک کند.