فواید روغن مایع ذرت

ذرت یکی از محبوب ترین غلات در جهان است و در بسیاری از کشورها از جمله برزیل، ایالات متحده و بسیاری از کشورهای آفریقایی و اروپایی غذای اصلی است. دانه‌های این سبزی همان چیزی است که بیشتر مواد مغذی ذرت را در خود نگه می‌دارد و بیشترین مصرف را دارد.

علاوه بر این، روغن ذرت نیز بسیار رایج است و به عنوان یکی از پرمصرف ترین ها در بسیاری از کشورها شناخته می شود. این روغن را می توان هم به صورت خام و هم پخته مصرف کرد و فواید زیادی برای سلامتی انسان به ارمغان می آورد که بیش از همه این واقعیت را برجسته می کند که منبع عالی اسیدهای امگا 6 است.

روغن ذرت نه تنها کالری مورد نیاز برای متابولیسم سالم را به صورت روزانه تامین می کند، بلکه منبع غنی ویتامین A، ویتامین B، ویتامین E و بسیاری از مواد معدنی دیگر است. محتوای فیبر بالای آن تضمین می کند که نقش مهمی در پیشگیری از بیماری های گوارشی مانند یبوست و هموروئید و همچنین سرطان روده بزرگ دارد. آنتی اکسیدان های موجود در روغن نیز به عنوان عوامل ضد سرطان عمل می کنند و از بیماری آلزایمر جلوگیری می کنند که خرید سویا و استفاده از آن بسیار مفید است.

اما اینها تنها ویژگی های این زیبایی غذایی نیست. برخی از مزایایی که روغن ذرت می تواند برای شما به ارمغان بیاورد را بررسی کنید.

1- به بهبود فعالیت بدن کمک می کند

روغن ذرت یک محصول غذایی است که برای سیستم های مختلف بدن انسان مفید است. به عنوان مثال، استفاده منظم از این روغن قادر به تنظیم فرآیندهای متابولیک بدن، بهبود فعالیت روده، کبد و کیسه صفرا است و همانند روغن زیتون رویال اصلی عمل می کند.

2- برای قلب مفید است

همانطور که قبلا ذکر شد، روغن ذرت منبع عالی اسیدهای امگا 6 است و به همین دلیل به یک متحد مهم در عملکرد صحیح بدن ما تبدیل می شود. این به این دلیل است که چون ما این نوع اسید را در بدن تولید نمی کنیم، به حفظ سطح مناسب کلسترول کمک می کند و به سلامت قلب شما کمک می کند.

علاوه بر این، محتوای توکوفرول موجود درو روغن زیتون سابروسو می تواند به مبارزه با برخی بیماری های گردش خون یا عروقی و همچنین مشکلات عصبی و عقیمی کمک کند.

آفتابگردان در جدول

3- برای استخوان های بدن مفید است

یک بار دیگر به اسیدهای امگا 6 موجود در روغن ذرت باز می گردیم. این به این دلیل است که وقتی بدن ما کمبود امگا 6 دارد، این کمبود می تواند منجر به از دست دادن استخوان و وضعیتی به نام پوکی استخوان شود. علاوه بر این، استخوان ها برای قوی ماندن و حفظ تراکم خود به کلسیم نیاز دارند. به همین دلیل است که روغن ذرت رشد و استحکام استخوان ها را تسهیل می کند و توانایی ما در جذب کلسیم را افزایش می دهد.

4- به مبارزه با پیری کمک می کند

روغن ذرت به دلیل محتوای بالای ویتامین E که دارد یک آنتی اکسیدان عالی است، بنابراین مصرف آن به جوان نگه داشتن سلول ها و جلوگیری از پیری پوست و بدن کمک می کند.

5- به مبارزه با سندرم پیش از قاعدگی کمک می کند

برخی از خانم ها از روغن ذرت به دلیل داشتن امگا 6 برای تسکین درد ناشی از حساسیت سینه قبل از پریود استفاده می کنند. این روغن همچنین برای درمان سایر علائم سندرم پیش از قاعدگی (PMS) از جمله تحریک پذیری و نفخ ناشی از احتباس مایعات استفاده شده است.

خوب است به یاد داشته باشید که مطالعات بالینی در مورد اثربخشی امگا 6 برای تسکین PMS انجام شده است و نتایج متفاوتی را نشان داده است.

نکته سلامت؛ آنچه باید درباره روغن ذرت بدانیم - قوه قضائیه | خبرگزاری میزان | Mizan Online News Agency

6- با آسم، میگرن و تب مبارزه می کند.

اسید لینولئیک، که در روغن ذرت وجود دارد، به بدن انسان کمک می کند تا با طیف گسترده ای از بیماری ها مبارزه کند. اسید لینولئیک نیز مسئول لخته شدن خون است. استفاده روزانه بسیار مفید است، روغن ذرت برای افرادی که از این بیماری ها مانند میگرن، آسم، تب یونجه، لایه برداری پوست رنج می برند توصیه می شود که تاجر گیاهان دارویی و روغن از این ذرت سود زیادی را دریافت می کنند.

دفع روغن

دفع نادرست روغن ها می تواند منجر به گرفتگی لوله ها و حتی آلودگی آب شود. بنابراین، به دنبال مکان های مناسب برای دفع باشید. در یک شیشه نگهداری کنید و به مراکز جمع آوری شهر خود بروید.