فواید موثر ماکارونی برای قلب!

ماکارونی طرح دار، هر یک از چندین فرآورده غذایی نشاسته ای (Pasta alimentaria) که اغلب با غذاهای ایتالیایی مرتبط است و از سمولینا، محصول دانه دانه ای که از آندوسپرم نوعی گندم به نام دوروم به دست می آید و حاوی نسبت زیادی گلوتن (پروتئین الاستیک) است، تهیه می شود.

این به روبان ها، طناب ها، لوله ها و اشکال مختلف مختلف تبدیل می شود که در ابتدا برای ویژگی های خاص مانند توانایی حفظ گرما یا نگه داشتن سس ها ساخته شده اند.

در فرآوری تجاری، سمولینا مخلوط شده با آب گرم به صورت خمیر سفت و صاف ورز داده می شود و اکسترود می شود خمیر، در حالی که فشرده و مخلوط می شود، به جلو حرکت می کند، از طریق صفحات سوراخ دار یا قالب هایی که آن را به شکل دلخواه در می آورد، وارد می شود.

اشکال لوله‌ای توخالی، مانند ماکارونی رژیمی، زمانی ایجاد می‌شوند که سوراخ‌ها کوچک و حاوی پین‌های فولادی باشند، در حالی که سوراخ‌های کوچک‌تر بدون پین باعث تولید اسپاگتی می‌شوند انواع روبان مانند تخت توسط سوراخ های شکاف دار ساخته می شوند فرم های پوسته توسط یک قالب مخصوص تولید می شوند.

اشکال کوچک فانتزی توسط چاقوهای چرخشی ایجاد می شود که خمیر را هنگام بیرون آمدن از قالب برش می دهند خمیر تشکیل شده در مرحله بعدی خشک می شود و رطوبت آن از حدود 31 درصد به تقریبا 12 درصد کاهش می یابد.

خشک کردن به دقت تنظیم می شود، زیرا خشک شدن بسیار سریع ممکن است منجر به ترک شود و خشک شدن بسیار آهسته ممکن است باعث کشش شود یا رشد کپک یا ارگانیسم هایی را که ترش می کنند تشویق کند.

خمیرها ممکن است با آب اسفناج رنگ آمیزی شوند و ماکارونی آشیانه ای زر تولید کنند با آب چغندر، و در نتیجه انواع قرمز و با تخم مرغ، رنگ زرد روشن را اضافه کنید تخم مرغ اغلب به پاستاهای خانگی اضافه می شود.

در میان شکل‌های بند ناف محبوب می‌توان به اسپاگتی («رشته کوچک»)، نوع ظریف‌تری به نام اسپاگتینی، و ورمیشل بسیار ظریف («کرم‌های کوچک») اشاره کرد.

انواع روبان شامل لازانیا پهن و لینگوئینی باریک است. فارفل ها آسیاب، دانه بندی یا خرد می شوند. طیف گسترده ای از اشکال خاص شامل فارفالونی (“پروانه های بزرگ”)، لانست (“نیزه های کوچک”)، فوسیلی (“دوک ها”) و ریسیولین (“فرخ های کوچک”) است.

پاستاها با جوشاندن تهیه می‌شوند و می‌توان آن‌ها را تا زمانی که سفت و مقاوم در برابر لقمه (آل دنته) یا تا زمانی که خیلی نرم شوند، پخته شود آنها به سبک ایتالیایی آماده می شوند و ممکن است با کره، پنیر و چاشنی (جوز هندی، فلفل) مخلوط شوند یا با انواع سس ها – گوجه فرنگی، خامه، غذاهای دریایی و یا دیگر سرو شوند.

انواع لوله‌ای عبارتند از ماکارونی شکل دار رنگی که به شکل لوله‌هایی به قطر 1/2 اینچ (12.7 میلی‌متر) شکل می‌گیرند، مانند قطعات کوچک آرنجی شکل به نام دیتا لیسی، و قطعات بزرگ، فلوت دار و آرنجی شکل به نام ریگاتونی.

پاستاهای شکل‌دار اغلب با گوشت، پنیر، اسفناج یا ترکیبی از این مواد و سایر مواد پر می‌شوند پاستاها همچنین در سوپ پخته می شوند و در کاسرول ها و سایر غذاهایی که نیاز به استفاده از رشته فرنگی، یک آماده سازی نشاسته ای مشابه دارند، استفاده می شود پاستاهای نپخته طراوت خود را از سه تا شش ماه حفظ می کنند.

  • منابع:
  1. pasta
  • تبلیغات: 
  1. کدام نوع از عرقیات گیاهی برای بهبود و عملکرد قلب خوب است؟
  2. کیف مهمترین وسایل امروزی
  3. فواید بادام چیست
  4. با صرفه جویی کردن تبدیل به فردی ثروتمند شوید