قارچ دکمه ای فله دیابت شما را کاهش می دهد!!!

در طول تاریخ، انواع قارچ در داروهای تقویت کننده و داروهای گیاهی برای درمان خستگی، عملکرد ضعیف سیستم ایمنی و ضعف استفاده شده است.

به دلیل خاصیت التهابی و آنتی اکسیدانی فوری، آنها علاوه بر عفونت، به تقویت ایمنی در برابر بیماری های رایج مانند سرماخوردگی یا آنفولانزا کمک می کنند.

برخی تحقیقات نشان می دهد که قارچ دکمه ای فله با افزایش تولید سیتوکین ها، بخشی از سیستم ایمنی که در دفاع بدن در برابر عوامل بیماری زا و بسیاری از بیماری ها نقش دارد، کار می کنند.

ارگوتورانین با محافظت در برابر اختلالات گلبول قرمز، دیابت یا آسیب کبدی و همچنین مزایای قلبی عروقی مانند کاهش التهاب، محافظت در برابر رگ های خونی آسیب دیده و سطح کلسترول سالم تر مرتبط است.

همچنین می تواند به کاهش تورم (التهاب) در ریه ها و آسیب به کلیه ها و مغز کمک کند.

قارچ

مصرف ویتامین B با کاهش از دست دادن حافظه مرتبط با افزایش سن، میگرن و سردرد، سندرم مزمن مغز، افسردگی، بیماری گردش خون و بی خوابی مرتبط است.

از دیگر مزایای نیاسین می توان به متعادل کردن کلسترول و فشار خون اشاره کرد، در حالی که ریبوفلاوین به پیشگیری از کم خونی، درمان سردرد یا میگرن، کاهش علائم PMS و پیشگیری از بیماری های چشم از جمله گلوکوم کمک می کند.

قارچ های دکمه ای علاوه بر عناصر غذایی غنی مانند سلنیوم و مس، به لطف منابع غنی آنتی اکسیدانی خود، باعث محافظت در برابر نفوذپذیری روده (سندرم روده نشتی) و التهاب، کاهش استرس اکسیداتیو شده اند.

مصرف عصاره این قارچ اثرات مثبتی بر شرایطی که بر دستگاه گوارش تاثیر می‌گذارند، مانند بیماری التهابی روده، فیبروز، کولیت اولسراتیو و سرطان روده بزرگ نشان داده است.

سلنیوم یک عنصر کمیاب است که در قارچ ها یافت می شود و به کاهش اثرات استرس اکسیداتیو سلولی کمک می کند زیرا سلنوآنزیم ها، سلنوآمینو اسیدها و سلنوپروتئین ها را تامین می کند.

آنها از سد روده محافظت می کنند و نقش اصلی را در جلوگیری از آسیب های اکسیداتیو که می توانند کل بدن را تحت تاثیر قرار دهند، بازی می کنند.