کاربرد فوق العاده آرد سوخاری در رفع انواع بیماریها

آرد سوخاری از آسیاب کردن به صورت پودر ریز درست می شود. از آنجایی که حاوی غلات نیست، به طور طبیعی بدون گلوتن است.

توجه داشته باشید که آرد سوخاری  که یک ماده درشت تری است که از آسیاب کردن تهیه می شود، لازم به ذکر است که آرد سوخاری هم فواید بسیار زیادی دارد و افراد متعددی برای تهیه این محصول اقدام می نمایند.

آرد سوخاری منبع خوبی از منیزیم، چربی های غیراشباع امگا 3، پروتئین گیاهی و ویتامین E است که یک آنتی اکسیدان قوی است. به خاطر داشته باشید که بادام مانند سایر مغزها و دانه ها کالری بالایی دارد.

مواد مغذی موجود در این آرد سوخاری فواید متعددی مانند بهبود مقاومت به انسولین و همچنین کاهش کلسترول LDL (بد) و فشار خون دارد. بادام همچنین ممکن است از سلامت مغز محافظت کند، زیرا ویتامین E ممکن است خطر ابتلا به آلزایمر را کاهش دهد.

یک وعده 1/2 فنجان (56 گرم) آرد بادام ارائه می دهد

کالری: 340
پروتئین: 12 گرم
چربی: 30 گرم
کربوهیدرات: 12 گرم
فیبر: 4 گرم
کلسیم: 5 درصد از DV
آهن: 6٪ از DV
پتاسیم: 8 درصد DV
منیزیم: 65 درصد DV
ویتامین E: 100٪ از DV
آرد بادام طعم مغزی دارد و استفاده از آن آسان است. در اکثر دستور العمل ها، می توانید به سادگی آرد گندم را با نسبت مساوی جایگزین آرد بادام کنید.

در محصولات پخته شده مانند پنکیک، کلوچه، اسکون و بیسکویت، بعلاوه برخی از غذاهای خوش طعم مانند ماکارونی خانگی و کوفته به خوبی کار می کند.

خلاصه
آرد بادام بدون غلات و گلوتن و همچنین منبع خوبی از پروتئین، چربی غیراشباع، منیزیم و ویتامین E است. طعم آجیلی آن برای طیف وسیعی از محصولات پخته شده و غذاهای خوش طعم مناسب است.

3. آرد کینوا
آرد کینوا از آسیاب کردن کینوا برای به دست آوردن پودر ریز تهیه می شود.

این شبه غلات بدون گلوتن به طور گسترده ای به عنوان یک غلات کامل در نظر گرفته می شود، به این معنی که فرآوری و تصفیه نشده است و مواد مغذی اصلی خود را دست نخورده باقی می گذارد.

قابل ذکر است که منبع خوبی از پروتئین، فیبر، آهن و چربی های غیراشباع است. علاوه بر این، دارای اثرات آنتی اکسیدانی و ضد التهابی است که ممکن است برای سلامت دستگاه گوارش مفید باشد، رشد تومور را مهار کند و خطر کلی بیماری را کاهش دهد (منبع مورد اعتماد، 14 منبع معتبر).

یک وعده 1/2 فنجان (56 گرم) آرد سوخاری

کالری: 200
پروتئین: 8 گرم
چربی: 2 گرم
کربوهیدرات: 38 گرم
فیبر: 6 گرم
آهن: 33 درصد DV
پتاسیم: 4 درصد از DV
آرد سوخاری بافتی مرطوب و لطیف به محصولات پخته شده می دهد. آن را با نصف مقدار آرد سوخاری در اکثر دستور العمل ها جایگزین کنید.

برخی افراد این آرد را تلخ می‌دانند، اما می‌توانید با برشته کردن آن روی یک ماهیتابه خشک روی حرارت متوسط به مدت 5 تا 10 دقیقه، قبل از افزودن آن به دستور غذا، به آرامی هم بزنید، طعم آن را کاهش دهید.

آرد کینوا برای پنکیک، کلوچه، پیتزا و پوسته پای عالی است. همچنین می توانید از آن برای غلیظ شدن سوپ و سس استفاده کنید.

  • منابع:
  1. 5 of the Healthiest Flours for Every Purpose